نرم افزار فتوشاپ(Photoshop):

قدرتمندترین نرم افزار گرافیکی در زمینه ادیت و اصلاح است.این نرم افزار یکی از مهمترین برنامه هایی می باشد که در شاخه های مختلف گرافیک دیجیتال کاربردهای فراوان داشته و فراگیری آن سبب افزایش قدرت اجرای هر نوع تصور و خیال در زمینه تصویر سازی های دیجیتال ، ویرایش و رتوش تصاویر ، طراحی و گرافیک دیجیتال ، آماده سازی تصاویر جهت استفاده در نرم افزار های ویرایش گر فیلم،طراحی وب سایت و اپلیکیشن و کاربردی فراوان در ویرایش تصاویر تولید شده در نرم افزارهای 3 بعدی( پست پروداکشن) در صنعت معماری و ساختمان و ….را خواهد داشت.

توصیه می شود که این نرم افزار را جهت کارآیی بهتر و قدرتمندتر حتما در کنار یک نرم افزار برداری ( وکتور) مانند کورل یا ایلاستریتور فرا گرفته شود.

بعد از اتمام دوره فتوشاپ ، کاربران توانایی طراحی گرافیک و ساخت انواع ست اداری ، کاتالوگ ، بروشور، بنر،لیبل بورد، ساخت البوم های دیجیتال ، ساخت و طراحی حروف( تایپوگرافی)، ساخت جلوه های ویژه روی تصاویر ، ویرایش ، ادیت و رتوش عکس و … خواهند داشت.

نرم افزار کورل(Corel):
یکی از نرم افزارهای قدرتمند برداری ( وکتور ) است که به عنوان یکی از نرم افزارهای حرفه ای و تخصصی در گرافیک ، طراحی و چاپ استفاده می شود .

این نرم افزار با قابلیت ها و ابزارهایی که در اختیار کاربران می گذارد ، امکان خلق هر نوع اثر 2 بعدی مانند آرم ، لوگو ، فونت ، قالبهای دایکات، برش های لیزر ، ساخت حروف برجسته ، تندیس و …. را داده و به عنوان یکی از نرم افزارهای مطرح در بازار کار ایران شناخته شده می باشد .

کاربران با فراگیری این نرم افزار قابلیت این را خواهند داشت که در زمینه طراحی و گرافیک ساخت لوگو ، آرم و حروف ، کاتالوگ ، پوستر، بروشور ، بنر، قالبهای صنعتی ، جعبه سازی ، بسته بندی، برش  و حک لیزری ، طلاسازی  و … کار کنند.

نرم افزار ایلوستریتور(Illustrator):
این نرم افزار یکی از نرم افزارهای قدرتمند وکتور بوده و از خانواده ادوبی می باشد.
این نرم افزار همانند کورل در دنیای وکتورهای 2 بعدی حرف های زیادی دارد و در ساخت و پردازش انواع تصتویر وکتور 2بعدی ، آرم ، لوگو ، و … بسیار استفاده می گردد.

به غلط در بین بعضی از هنرجویان و کاربران نرم افزارهای گرافیکی جای گرفته که مثلا نرم افزار ایلاستریتور میتواند جایگزینی برای نرم افزارهای مشابه مثل کورل باشد .
ولی ذکر این نکته ضروری و حیاتی می باشد که هر کدام از این نرم افزارها در حوزه خود منحصر بهفرد بوده و بهترین نوع استفاده از آنها به صورت مکمل است به این معنی که مثلا ساخت و ساز انواع لوگو ، آرم و … در کورل راحتر بوده ولی ساخت وکتورهایی که افکت ، رنگ آمیزی و جلوه های بصری دارد، ایلوستریتور واقعا عالی می باشد.
اگر کسی بتواند از هر 2 این نرم افزارها بجا و درست استفاده کند مطمعنا می تواند پروژه های خارق العاده و حرفه ای را اجرا کند.

کار آموزان پس از فراگیری این نرم افزار می توانند انواع پروژه های تصویرسازی کتابها ، آرم ، لوگو ، تایپوگرافی ، ساخت وکتورهای 3 یعدی، آیکون ، کاتالوگ، بروشور و پوستر و … را انجام دهند.

نرم افزار ایندیزاین :(Indesign)

در حوزه مدیریت و چیدمان متنی به یقین یکی از مطمعن ترین و قوی ترین نرم افزارهای روز دنیا می باشد .

این نرم افزار از خانواده بزرگ ادوبی بوده و قابلیت کار و ادیت حرفه ای متن و نوشته را در تعداد صفحات زیاد به ما
می دهد.

کاربران با یاد گرفتن این نرم افزار در کنار نرم افزارهای مانند فتوشاپ ، کورل و ایلوستریتور به طور قطع قدرت و توانایی خاصی را در انجام پروژه های مختلف طراحی و گرافیک به دست خواهند آورد و به راحتی جذب بازار کار خواهند شد.
چرا که در هر زمینه ای ابزار و نرم افزارهای مرتبط را فرا گرفته و از ترکیب آنها می توانند اجراهای منحصر به فردی را انجام دهند.

کاربران پس از فراگیری این نرم افزار قابلیت اجرای پروژه هایی مانند صفحه بندی و طراحی انواع کتاب ، مجله ، کاتالوگ های مستر، سررسید ، تقویم ، روزنامه و نشر الکترونیک را خواهند داشت.

این نوشته در هنر ارسال شده است. این لینک مستقیم به این نوشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *